Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Na holló...

2008.05.06. 15:13 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: nap newton unioptik binokulár

Először is leadtam a szakdolimat, így egy jutalomsör jár nekem!

Nem állítom, hogy fantasztikusan jól sikerült, de a dolgaim egy kicsit összejöttek a munkahelyen is, ráadásul megint beleestem a "majd holnap nekiállok, úgyis van még idő" típusú kelepcébe. No mindegy, lényeg, hogy leadtam...

A távcsöveimet nem nagyon használtam az elmúlt hetekben. Annyi újdonság történt, hogy szereztem egy 10x50-es Bresser binokulárt. Így első rá- és belenézésre egészen jónak tűnik. Elhatároztam, hogy megpróbálok eszkábálni valamilyen biokulár állványt. Van egy EQ1-em kiindulásnak, ha az nem válna be, akkor van egy fa fotóállványom is. Végső esetben egy teljesen egyedi, két fából készült háromszög közé feszített lécről lelógatott tartó adapterre gondoltam. Ez elég misztikusnak hangzik még számomra is, de nagyjából tudom, hogy mit akarok. Keresnem kell egy kényelmes "észlelő-széket" is... A padláson fogok körülnézni, úgyis lomtalanítás lesz a közeljövőben...

A szétszedett reflektorom tükreit már vagy két hónapja elküldtem az Unioptik Bt-nek felújításra, így már kezdtek hiányozni. Nosza felhívtam a honlapjukon található számot. Megtudtam, hogy a főtükröm készen van, de a segédtükröt nem vették észre a csomagolásban - csak utólag -, így meg kell várjam, hogy elegendő mennyiségű megrendelés gyűljön össze, amivel együtt az én segédtükrömet is megcsinálják. Kérdésemre, hogy mikor is fog ez megtörténni, azt a választ kaptam, hogy talán két hét múlva. Ez a két hét ezen a héten telik le...

A Celestron refraktorral kétszer is kipróbáltam a hand-made napszűrőmet. A tesztek sikeresnek mondhatók, hiszen nem vakultam meg, de a Napon sajnos semmilyen részletet nem lehetett megfigyelni. Készítettem néhány digiscoping fotót is, de az "üres" napkorongon és az objektív színi hibáján kívül semmi sem látszik rajtuk. Államvizsga csak júniusban lesz, tanulni meg "majd holnap nekiállok, úgyis van még idő" :)), így csak azt várom, hogy derült éjszaka legyen...

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr84456742

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: simply click the up coming website page 2017.12.10. 17:54:48

Nők, az egyéjszakás kalandokról - Online Szexshop

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása