Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Ez történt

2009.07.16. 14:06 | Dharma | Szólj hozzá!

Ismét csak sikerült kihagynom pár hónapot a bejegyzésekkel, sajnos ezidő alatt alig foglalkoztam a távcsöveimmel. A munkahelyemen belekezdtünk egy elég nagyszabású projektbe, ráadásul otthon is volt más dolgom, így a csillagászatra jutott a legkevesebb időm. Azért történt ez-az, például édesapám arany kezei elkészítették az összecsukható észlelőasztalomat, így nem kell camping asztalokat, meg mindenféle szedett-vedett megoldásokat alkalmaznom a nem létező észleléseim támogatásához. Az asztalt cirka 10 perc alatt fel tudom építeni és le tudom bontani. 60cm * 90cm-es asztallap, fölötte egy "függő polc", egy zsákos tároló, 4-es 220V-os elosztó és világítás teszi kényelmessé a megfigyeléseket. Az asztalt fekete vászon és egy vízhatlan fólia fedi, így nem csapódik le a pára a laptopomon, a jegyzeteimen, meg a térképeimen. Tervezem még a 12V-os és 6V-os csatlakozási lehetőség kiépítését. Képeket ide kattintva tudtok nézegetni.

Az asztal tesztjére július 14-én éjjel került sor és mondhatom, hogy teljesen megfelelt az elvárásaimnak. Kényelmes, praktikus.

Miután másodszor pakoltam ki két egymást követő napon, kezdett kicsit kényelmetlenné válni, hogy a fényképezés közbeni fókuszáláshoz ki kell cipelnem a srácok színes TV-jét.  Mivel a laptopomon nincsen semmiféle analóg videóbemenet, így valamilyen külső eszközzel kellett megoldanom a fényképező videó jelének digitalizálását. Egy kollégám tanácsára a Vaterán vásároltam egy EasyCap nevezetű USB-s digitalizálót 4.000 Ft-ért, így most már kényelmesen, a laptop képernyőjén figyelhetem a képélességet.

Beszereztem egy Scopium CCD kamerát is, az első próbálkozásaim bíztatóak, itt lehet megnézni az elkészült fotót. Sajnos éjjel a Barlow lencsém majdnem leesett, én utánakaptam és véletlenül megfogtam magát a lencsét, a foglalat alján. Most ott virít az ujjlenyomatom, még gondolkodom, hogy letöröljem-e, mert semmiképpen nem szeretném összekarcolni a felületet. (Velem mindig ilyen szerencsétlen dolgok történnek...)

Lefényképeztem az egyik legfényesebb ISS átvonulást (a Heavens-Above szerint -3.2m) és tegnap este megfigyeltem egy igencsak fényes, -7m-es Iridium felvillanást. Tudom, hogy nagyon szennyezik az eget ezek a jelenségek, de nekem különösen tetszenek... Annyira érdekes hangulata van, amikor a megadott időpontban itt-ott feltűnnek néhány másodpercre. Persze ha pont belerondítanának egy hosszúexpós fotóm kellős közepébe, valószínűleg nem lennék túl boldog.

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr881249377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása