Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Első Hold fotó

2008.08.07. 15:27 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: fotó megfigyelés hold digiscoping canon powershot

A sikeresnek mondható napfogyatkozás felvételeken vérszemet kapva elhatároztam, hogy Canon A530-asomat kipróbálom a Hold fotózásához is. 20:15 (helyi idő) körül kitelepítettem az eszközeimet, összeállítottam a távcsövet, majd az egyetlen valamirevaló okuláromhoz (a refraktorhoz kapott 25mm-es Plössl) erősítettem a fényképezőgépet. Az ég még nem volt teljesen sötét, ráadásul az átlátszóság sem volt a legjobb. Párás, fátyolos idő, a nyugodság is hagyott némi kívánnivalót maga után... szóval nem túl nagy reményekkel kezdtem neki a dolognak. Az első fotó ISO100-as érzékenységgel, f6.3-as blendével és 1/50 mp expozíciós idővel készült. A Hold egyre lejjebb haladt a horizont irányába, és bár kipróbáltam több beállítást is, mégis ez az első próbálkozás lett a legjobb.

Hold képek Megpróbáltam a TS 2x Barlow-mat is, de nagyon zajos lett az eredmény. A 10mm-es Kellner okulárommal sem jártam jobban. Ráadásul ekkor már elég sötét volt és véletlenül zoomolgatás közben hozzáérhetett a fényképezőgép objektívje az okulárhoz, mert "Canon lens error restart camera" üzenettel kikapcsolt a fényképező. A frász jött rám... Megfogadtam, hogy világítással és rendkívüli odafigyeléssel fogok ezentúl fényképezni.

A képre kattintva meg lehet nézni az este szerintem legjobban készült felvételét, elsőre nem is rossz. A kontrasztot és a gamma értéket kicsit utána állítottam a Photofiltre nevű szoftverrel.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr94605301

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása