Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Haladás

2010.08.05. 09:26 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: távcső kollimáció digiscoping albireo amatőrcsillagász klub

Vízvezeték cső darabból, két képkampóból, fekete műanyag rögzítőbilincsből, egy fém szorító bilincsből, meg némi pillanatragasztóból elkészítettem egy csinos kis adaptert, amivel a Canon A530-asomat az okuláshoz lehet illeszteni. A kislányom egyik hajgumija tartja helyén a kamerát. Sokkal gyorsabb, egyszerűbb és praktikusabb megoldás, mint a microstage állvány, azon gondolkodom, hogy azt el is adom. Szabad ég alatt, sötétben már ki is próbáltam egyszer. Ugyan a fénykép nem sikerült, de ez nem az adapter hibája volt. Annyi mindenképpen kiderült a kísérletből, hogy az okulárokon meg kell jelöljem egy szigetelőszalag darabbal azt a vonalat ameddig "be lehet tolni" az adapterbe a fényképezőgép objektívjének teljes kiengedése mellett. Ugyanis maxi zoom-nál most hozzáért az okulárhoz az objektív és így hibaüzenettel kikapcsolt a gép. Szerencsére nem lett baja, már egyszer jártam így.

Az Urániás newton távcsövemre felszereltem a Leventétől vásárolt kereső-tartó papucsot. Így most át tudom szerelni akár a 6*30-as keresőtávcsövet, akár a telrad-ot erre a tubusra is. Kollimáltam a távcsövet, majd szabad ég alatt csináltam egy csillagtesztet. Sajnos a tükör nem a legjobb minőségű, bár jó volna, ha valaki igazán hozzáértő is belenézne.

Kihasználva a Makszutov akcióját új szerzemény egy Scopium UHC és OIII mélyég szűrőpár is. Tesztek után majd írok róluk. Vettem még egy 3x-os Barlow-t is a Scopium CCD-nek, remélem beválik majd.

A weben olvastam, hogy újjáéled az Albireo Amatőrcsillagász Klub, aminek két táborában is részt vettem megboldogult ifjú koromban. Felvettem velük a kapcsolatot jelezve a belépési szándékomat. Postafordultával kaptam a választ, hogy a klub elnöksége dönt a felvételről. Most a döntés eredményét várom.

Még korábban lefénymásoltam a komplett Égabroszt, most a fénymásolatokat belamináltam, így az átázás veszélye nélkül kivihető az éjszakai ég alá. Lelamináltam a webről letöltött és A4-es méretben kinyomtatott LAC Hold térképeket is.

Vettem egy flakon Baader Wonder Fluid optikatisztító spray-t és a hozzá tartozó "mágikus" törlőkendőt. Óvatosan - nem is olyan nagyon óvatosan - megpucoltam a fényképező lencséjét, a kis Luger binokulárom frontlencséit, valamint a múltkor véletlenül megfogott Goldline (9) okulárom alsó lencséjét. A folyadék nem hagy nyomot, a kendő nem karcol, meg vagyok elégedve az eredménnyel. Vennem kell még egy fehér pamut kesztyűt, mert állítólag a kendővel a csupasz kezemen levő zsíradékot is fel tudom véletlenül vinni a lencsékre. remélem nem kell sokat használnom a tisztító szettet...

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr272200241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása