Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Új év... végre

2009.01.22. 09:25 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: észlelés állvány canon powershot

Elnézést mindazoktól, akik esetleg olvassák a blogot (remélem nem csak én nyitogatom meg olykor-olykor), nem volt időm, meg kedvem irogatni. Az ünnepek gyorsan elmúltak (nem túlságosan vagyok oda a Karácsonyért). Sikerült letennem az utolsó, még elmaradt vizsgámat (5-ös lett), így most már végleg végeztem az egyetemen. Most egy darabig biztosan nem tanulok semmit... legalábbis semmi kötelezőt! A csillagászattal csak elméletben foglalkoztam az elmúlt egy hónap alatt. A régi kiadású Amatőrcsillagász kézikönyvet forgattam, meg a Meteorokat olvasgattam.

Találtam az interneten egy oldalt (Iceinspace), az ausztrál amatőrcsillagászok honlapját, ahol elég sok "csináld magad" ötlet van. Mivel egyébként is nagyon féltem az eszközeimet a hidegtől, melegtől, párától stb. nagy örömömre szolgált, hogy rábukkantam Dennis Simmons által készített "pára-biztos", könnyen összerakható és szétszedhető észlelőkuckóra. Megtetszett az ötlet és elhatároztam, hogy tavaszra én is készítek egy hasonlót... Mivel kézügyességem a zéróhoz tart, így apám segítségét fogom szégyenszemre igénybe venni, de ezt ő már megszokta. Tehát ez az egyik tervem 2009. első negyedévében.

 Nemrégiben sikerült szert tennem egy a Makszutovban vásárolt RA motorra jóval kedvezőbb áron, így aktuálissá válik az EQ3 mechanikám szétszedése és kitisztítása, hogy minden probléma nélkül fotózhassak. Az interneten olvasottak alapján jelentős javulást lehet elérni a működés és stabilitás terén, ha megtisztítjuk a mechanikát a kátrány-szerű kínai kenőanyagoktól, és ha a csavarokat rendesen meghúzzuk, valamint kezdünk valamit az alumínium tripoddal. Ehhez is találtam leírást és itt és itt, ez utóbbi sajnos francia nyelvű. Egy volt kolléganőm volt olyan kedves és megígérte, hogy a főállású anyaság mellett lefordítja nekem magyarra. Ha készen van, itt közzé fogom tenni.

A Canon A530-as fényképezőgépem tudását megkísérlem megnövelni a CHDK moddal (info itt, meg itt). Ha minden jól megy, utána képes leszek akár 60 mp-es expókra is, valamint képes lesz a gép .raw formátumú fájlok mentésére is (rengeteg más funkcióval is gazdagodik a fényképező, részletek a linkekben).

Szeretnék egy páramentesítő rendszert is. Mivel anyagilag jelentősen korlátozottak a lehetőségeim, így első lépésben egy elektronikai zseni barátom segítségét kértem, atküldtem neki a terveket, most várom a válaszát.

Ezt a négy projektet szeretném tavasz előtt elintézni, hogy az enyhébb idő beköszöntével teljes gőzzel tudjak az észlelésekre koncentrálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr71895002

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása