Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Újra itt van...

2008.10.02. 09:28 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: megfigyelés meteor távcső

Jaj... Nagyon régen írtam ide.
Sajnos nem sok időm volt gyakorlatban foglalkozni a csillagos éggel. A távcsöveim ott állnak a szobában, minden hétvégén letörlöm róluk a port. Talán mostantól, hogy elmaradnak az esti néptánc fellépések, korábban sötétedik több időt tudok szakítani a hobbimra. Azért történt egy, s más az eltelt szűk két hónap alatt!! Megnéztem a Perseida maximumot, két éjszaka is kint voltam, igaz, csak 22:00 - 00:30-ig. Rajzokat is készítettem a megfigyelt meteorokról, némelyik igencsak látványos volt. Hajnalban minden bizonnyal sokkal szebb látványt nyújtott az esemény. Beszereztem egy William-Optics 1,25"-os dielektrikus zenittükrötMakszutov.hu akcióját kihasználva, remélem beválik majd. Vásároltam egy 6mm-es kínai Plössl okulárt, amit rögtön meg is bántam, hiszen sikerült az USA-ból szereznem egy Celestron okulár kit-et, (Celestron Accessory Kit 1,25"), amit ha minden rendben megy, akkor október 28-án hazahoznak és nagyon remélem, hogy a novemberi éjszakát már ezzel fogom sasolni!

Celestron Kit

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr44692054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása