Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Pajta ajtó... nyitva

2008.06.24. 15:04 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: lézer newton kollimáció canon powershot pajtaajtó

Huhh... egy gyűszűnyit mintha túl meleg lenne nekem ez júniusi klíma, de hát nincs mit tenni, a hőmérő higanyszála 30 felett, az UV faktor 8 felett, a közérzetem a béka segge alatt... Ennyit a meteorológiáról.

Mivel szert tettem egy Canon Powershot A530-as digitális fényképezőgépre, ami képes 15 mp-es exozíciós időre, ráadásul az eddig megszokott point'n'shot gépeimhez képest masszív manuális beállítási lehetőségeket nyújt, elhatároztam, hogy építek alá egy pajta ajtó állványt (anglománok kedvéért barn door mount). Kis keresgélés után eljutottam egy Cloudynights .com fórumbejegyzéshez, ahol egy Clownfish néven futó felhasználó nagyon érthető és jól használható post-ot írt a témáról. Nosza, bejegyzés kinyomtat, szöveg értelmez. Apámat megkértem, hogy segítsen elkészíteni az eszközt, mivel kézügyességem a zérushoz konvergál. (Még egyszer köszönet neki!) A cikket egyébként elkezdtem lefordítani, amint készen vagyok vele, letölthetővé teszem. Az állvány kb. két óra múlva elkészült, még a fényképezőgép felszerelését kell megoldani. Úgy szeretném megcsinálni, hogy adott esetben a binokuláromat - és mögötte a fényképezőgépemet - is fel lehessen erősíteni a nyíló állvány-lapra. A munka menetéről ezen a linken találhattok fényképeket.

A feleségem tanítónő és nyári táborba fog menni jónéhány sráccal, majd július közepén. Elhatároztam, hogy én is meglátogatom őket az egyik este a távcsöveimmel együtt és tartok nekik egy kis csillagászati bemutatót. Segédeszközként kölcsön fogom kérni a kollégám lézer mutatópálcáját, ami egy 5 mW-os zöld nyíl. Tegnap este kipróbáltam és tökéletesen meg fog felelni a céljaimnak. Szépen és tisztán látszódott az égen és összetéveszthetetlenül (ez ám a szó!) rá lehetett bökni egy-egy csillagra. Akik tehát azt mondják, hogy csak a 10, meg 20 mW-os zöld nyilak a megfelelőek mutogatni az éjszakai égen, azok szvsz tévednek.

A newton távcsövemet is kipróbáltam a Szaturnuszon, de nem voltam vele megelégedve. Egy fényesebb csillagot defókuszálva aztán kiderült, hogy még mindig nem a megfelelő az optika beállítása. A baj az, hogy szabad szemmel, meg a Cheshire okulárommal (szálkereszt nélküli) nem nagyon tudok nagyobb pontosságot elérni. Csinálnom kellene egy műcsillagot...

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr11537046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása