Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Omni XLT in the house

2008.03.13. 17:34 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: távcső

    A mai napon hazahoztam legújabb műszeremet: egy Celestron Omni XLT 102 mm-es lencsés távcsövet. A korábban "beszerzett" EQ3 állványon fogom majd használni. Jött vele egy 25mm-es okulár, Levente szerint - mindent köszönök! - nem a legjobb minőség, de kezdésnek mindenképpen megteszi. Még februárban, egy EQ1 mellett gazdája lettem egy 10mm-es és egy 25mm-es okulárnak, amelyek eredetileg a 70-es Skywatcher mellett foglaltak helyet. Ezzel a három oklival, meg egy GSO 2x-es barlow-val állok neki újrafelfedezni az eget. Szert tettem egy William-Optics Digiscoping adapterre is, így megpróbálom az Olympus FE-115-ös digitális gépemet is a csillagos ég felé fordítani.
    Üröm az örömben, hogy miután itthon jobban átnéztem a távcsövet, észrevettem, hogy nem sokkal az okulárkihuzat előtt egy műanyagforgács elég rendesen belelóg a fényútba. Azzal kezdtem tehát a távcsővel való foglalatosságomat, hogy óvatosan leszedtem a kihuzatot, majd egy csipesszel eltávolítottam a bosszantó forgácsot. Utána az objektíven némi csomagolóanyagból származó nikecell darabot láttam, amit megpróbáltam finoman lefújni... Ekkor aztán véletlenül a levegővel együtt némi nyál is került a lencsére, ami miatt azt hiszem, szívleállásom volt néhány másodpercre. Mindig ez van velem, amikor legjobban próbálok vigyázni valamivel és körültekintő is akarok lenni, akkor csinálom a legnagyobb baromságokat. Nem nyúltam hozzá az objektívhez, hanem gyorsan megkérdeztem a nálam nagyobb tudású embereket. A vélemények megoszlottak, vagy azt mondták, hogy ne nagyon foglalkozzak a dologgal, mivel később, a páracsepek miatt úgyis hasonlóan fényes kis száradt foltocskák lesznek a lencsén, míg mások azt javasolták, hogy nagyon óvatosan és finoman tisztítsam le az objektívet. Még nem tudom mit fogok csinálni, mindenesetre beszereztem egy pumpás levegőfújót, 96%-os alkoholt, gyógyszertári desztillált vizet, meg isopropyl-alkoholt, valamint steril, 100%-os természetes vattát. Mennyi izgalom, és még bele sem néztem a távcsövembe...

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr76381035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása