Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Húsvét és tervek

2011.05.02. 13:19 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: nap észlelés megfigyelés távcső rossz idő scopium kamera

A múlt hetem meglehetősen telített volt. A húsvéti ünnepek gyorsan elteltek. A lányom mindenki meglepetésére focilabdát kért a nyuszitól, ennek köszönhetően többször kint voltunk a közeli grundon rúgni a bőrt. Egészen ügyes és egyáltalán nem fél a labdától. Április 24-én vasárnap gyönyörű délutáni napsütés volt nálunk, ezért kipakoltam a refraktoromat a hátsó teraszra. Előtte szétszereltem a fókuszírozót és lemostam az eredeti zsiradékot a fogaslécről és a csavarról. Lítium alapú MOL kenőzsírral pótoltam, majd összeraktam. Sokkal finomabban jár, a fókuszmotor is szebben viszi. A Nap gyönyörű volt, két nagyobb foltcsoportot is megfigyeltem. Sajnos rajzot, vagy fényképet nem készítettem. Elővettem azonban a Scopium kamerámat, amelyet legutóbb még Szarka Levente bütykölt. Amióta visszakaptam, azóta a dobozában várakozott, gondoltam most kipróbálom. Sajnos nem volt sikerélményem. Először is a kamera képét a laptopon nézve, zavaróan valami fekete folt látszódott a monitoron. Mielőtt még valaki oldalba lök, hogy „igen, azok a napfoltok”, nem, nem a Nap képén voltak a foltok, hanem valahogy a kamera által átadott képen. Miután ráálltam a napfoltcsoportra, fókuszáltam és elkezdtem rögzíteni a videót. Az elmentett állományokat azonban nem tudtam megnyitni feldolgozásra, mert hibásnak jelezte a számítógép őket. Így hát totális kudarc lett a pár órás észlelés vége. Nagy-nagy szomorúságomban nem is vizsgálódtam többet aznap este. Húsvét hétfőn sofőrködést vállaltam a táncosok locsoló túráján. Igen tanulságos volt… A múlt héten, csütörtökön-pénteken tréningen voltam Hévízen. A kollégámmal meg akartuk nézni az ISS átvonulásokat, de sajnos annyira rossz idő volt, hogy esélye sem volt a csillagos égnek. Azóta kiderült, hogy az Endeavour startját is elhalasztják 29-ről.

Csatlakozva az MCSE kezdeményezéséhez újra megszervezek egy járdacsillagászatot a lakóhelyemen Siófok-Kilitin. A Facebook-on is létrehoztam egy eseményt május 7-re, már többen jelezték, hogy részt kívánnak venni. Remélem az időjárás megfelelő lesz és sokan eljönnek aznap este.

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr692871566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása