Mi ez az egész?

Blog a távcsövem felújításáról, az amatőrcsillagász hobbim újrakezdéséről, meg mindenféléről ami még az eszembe jut.

Távcsöveim

  • Celestron Upclose 10x50w binokulár
  • Bresser 10x50 binokulár
  • Celestron 102/1000 Omni-XLT refraktor
  • Uránia 95/1000 Newton reflektor


Észlelőhelyem
N 46°52'47"
E 18°03'36"
Alt: 122m

Hányan olvasnak? page counter
Hányan olvastak
(2008.06.06. óta)


The next version of Ubuntu is coming soon

A Hold fázisa

A Nap (SOHO)

SOHO Nap kép

Hétvége

2008.05.13. 12:18 | Dharma | Szólj hozzá!

Címkék: szaturnusz hold unioptik

    Múlt héten szombaton, a jóidőt megérezve előmerészkedtek berlini ismerőseink és most egy hétig nálunk állomásoznak. Vasárnap a teraszon üldögélve és valami iszonytató gyomorkeserűt szortyogatva kedvünk támadt megszemlélni a Holdat. Előpakoltam a távcsövet és rögtönzött bemutatót tartottam Hold és Szaturnusz témakörben. A nézelődés hatalmas sikert aratott - még a feleségem is tátott szájjal bámulta a látványt, pedig ő már látott ilyet. Később, miután a germán hordák már lefeküdtek, megpróbáltam a WO MicroStage segítségével néhány fotót készíteni a Holdról, de nem sikerült értékelhető eredményt elérnem. Sötét is volt, csak tapogattam, meg bénáztam a beállításokkal - még nem csináltam piros fényű észlelőlámpát -, ráadásul elég fáradt is voltam az egészhez, így megfogadtam, hogy csak jól előkészített körülmények között fogok bármibe is belevágni ezek után.
    Ma megjött a fő- és segédtükör az Unioptik Bt-től, így nekifogok és megtervezem a felújítási folyamat következő lépéseit. Az már biztosnak látszik, hogy a régi tubusból le kell vágjak néhány centimétert, hogy az új kihuzatot megfelelő helyre tudjam szerelni. Kulcskérdés lesz, hogy a jelenlegi segédtükör mérete megfelel-e majd az új kihuzatnak...

A bejegyzés trackback címe:

https://arcadia.blog.hu/api/trackback/id/tr64466278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása